Alles Oké? is de nieuwe landelijke supportlijn voor jongvolwassenen

Uit het rapport ‘Eén jaar met corona’ van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) blijkt dat het welzijn van jongvolwassenen in het afgelopen jaar is afgenomen en dat er toenemende mentale problemen ontstaan onder deze groep. Daarom kan nu iedereen tussen 18 en 24 jaar voor een luisterend oor terecht bij de Alles Oké? Supportlijn.

Alles oké? Supportlijn

Getrainde vrijwilligers bieden via de bel- en chatlijn dagelijks laagdrempelige support als het even niet zo lekker gaat. Alles is er bespreekbaar.

Roline de Wilde, initiatiefnemer en directeur van De Kindertelefoon: “Jongvolwassenen worden hard getroffen door de coronamaatregelen: hun hele leven ligt al meer dan een jaar zowel praktisch als sociaal op z’n gat. Stages konden niet doorgaan, ze verloren hun (bij)baan en sociale contacten zijn tot het minimum beperkt. Ook krijgen we steeds meer signalen dat deze groep kampt met mentale problemen als eenzaamheid en depressiviteit. Het is erg belangrijk om daarover te praten”

De lijn is dagelijks geopend van 14.00 tot 22.00 uur. Bellen kan naar 0800-0450 en de chat is bereikbaar via allesoke.nl. Contact is gratis en anoniem.

Meer informatie op www.allesoke.nl

Initiatief van De Kindertelefoon

De Alles Oké? Supportlijn is een initiatief van De Kindertelefoon en tot stand gekomen in samenwerking met diverse partners uit het veld waaronder De Luisterlijn, 113 en Fier.

Jongeren uit de doelgroep zijn nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de lijn. Evenals (lokale) initiatieven en ervaringsdeskundigen van Laten we Praten, Frisse Gedachtes en @ease die het afgelopen jaar veel gesproken hebben met deze jongvolwassenen.

De Alles Oké? Supportlijn is een initiatief van De Kindertelefoon in samenwerking met diverse partijen uit het veld, met steun van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).